++ منتديات الفرح السمائى ++ elfara7 elsama2y forum ++
عيد الطفولة 56282210
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا عيد الطفولة 829894
ادارة المنتدي عيد الطفولة 103798
عيد الطفولة 56282210
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا عيد الطفولة 829894
ادارة المنتدي عيد الطفولة 103798
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولتسجيل دخول الاعضاء

عيد الطفولة

كاتب الموضوعرسالة
yoesf
سماوى جديد
سماوى جديد
yoesf

ذكر
عدد المساهمات عدد المساهمات : 8
نقاط نقاط : 28
تاريخ الميلاد تاريخ الميلاد : 20/07/1996
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 12/02/2010
العمر العمر : 27

عيد الطفولة Empty
مُساهمةموضوع: عيد الطفولة   عيد الطفولة Emptyالجمعة فبراير 12, 2010 9:25 am

انا بشوى عندى 12 سنه علشان كدة شهر نوفمبر مهم جدا بالنسبه ليا ولكل أطفال العالم لأن فيه بنحتفل كلنا بعيد الطفوله والعيد دا عيدنا احنا بس علشان كدة احنا بنكون فرحانين علشان بنحس ان كل العالم بيهتم بينا بس السنه ديا انا قررت انى احتفل بيه بطريقتى الخاصه....... انا اختارت خمس شخصيات مهمه جدا فى حياتى ولهم دور كبير فى تكوين شخصيتى وقررت انى اكتب لهم جوابات يمكن تكون جوابات شكر ويمكن تكون ....
انا انهارده هقول كل اللى فى نفسى مش هخبى حاجة لأنى عارف ان معظمكم انتم كمان نفسكم تقولو نفس الكلام .... طبعا الجواب الأول لازم يكون لبابا وماما
"بابا العزيز .. ماما الغاليه : انتم طبعا عارفين انكمأغلى حاجة فى حياتى وانا كمان عارف اد ايه انتو بتحبونى وموفرين لى كل حاجة علشان انجح واكون احسن واحد فى الدنيا .. ربنا يخليكوا لى بس انهارده انا عاوز اقولكم انى محتاج مساحه اكبر من الحريه.. يعنى انا لازم اعتمد على نفسى فى بعض الأشياء - ولو الصغيره فى أختيار ملابسى علشان لما اكبر اعرف اتصرف فى المشاكل اللى هتواجهنى ..انا عارف ان خبر تكو اكبر منى بكتير لكن انا كمان لازم تكون شخصيتى المستقله بيشو
الجواب التانى هيكون لأعز اصدقائى مايكل : انا بيشوى يا مايكل طبعا انت بتشوفنى كل يوم معاك فى المدرسه وكمان يوم الجمعه فى الكنيسه بس انهاردا يا مايكل انا عاوز اقولك وأسألك ليه بتزعل منى مش رايح معاك مكان معين احنا يا مايكل مشلازم نكون نسختين متشابهتين فى كل شئ .. لازم تعرف ان كل مننا لازم يكون له شخصيته المستقله وان احنا بنكمل بعض . بيشو
الجواب الثالث لأستاذى فى مدارس الأحد : أستاذى العزيز جورج ... مش عارفنى ؟ انا بيشوى اللى عندك فى الفصل ... انا قلت لازم ابعتلك جواب هتأسف فيه على كل الشقاوه اللى بعملها فى الكنيسه وكمان اشكرك على كل الفضائل الحلوة اللى بتعلمها منك ولازم تعرف ان وجودك مهم فى حياتى .. ده انا بتعلم من كل حركاتك .. من وقوفك فى الصلاه بخشوع . من محبتك لكل خدام الأسرة . من تعبك معانا فى الخدمه وطبعا من موضوعاتك الممتعه ربنا يخليك ليا ويعوض تعبك وعاوزك دايما تصلى ليا ..... بيشو
الجواب الرابع هيكون لأب اعترافى ابونا .....
بعد تقبيل يديك .... اريد ان تعرف كم انا احبك وكم احترمك وانت فى نظرى صورة المسيح المنظورة فأنا اتعلم من سكوتك ومن كلامك أتعلم من مجرد وقوفك فالمذبح بالملابس البيضاء كالملائكه لكن يا ابى اريد أيضا ان تعرف انى اصبحت الأن كبيرا ويمكن ان اتعلم الكثير ... لقد حافظت عن ظهر قلب كلامك لى ( متكدبش متحلفش متشتمش ...) أريدك ان ترشدنى كيف اصلى . كيف أقرأ الكتاب المقدس وكيف اكون أنسانا محبوبا من المجتمع ومن الله ايضا ....أريدك ان تعرف انه رغم سنى لكن اشتاق من داخلى ان احيا مع المسيح يسوع . بيشو .

عيد الطفولة
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» صور منقولة للشهيد أبانوب الجديد (من الطفولة للسماء)